Før og nu billeder

Parkskolen i Ballerup 1950erne

I en henholdsvis online udstilling på hjemmesiden og en udendørs udstilling på museet kan du tage på en fototidsrejse gennem Ballerup, Måløv og Skovlundes historie. Byerne i Ballerup Kommune har fra slutningen af 1800-tallet forandret sig fra landsbyer, der lå omgivet af marker og skov, til stationsbyer med butikker og erhverv, i dag er byen under stadig forandring. Vi har været i museets billedarkiv og rundt i byerne for at finde de samme steder i dag. Udendørsudstillingen kan ses frem til søndag den 6. september.

Dine billeder kan blive en del af online udstillingen, hvis du tager nye versioner af de gamle fotos af byerne, som du selv ligger inde med. Send dine billeder på mail ballerupmuseum@balk.dk

Se online udstillingen her