Her kan du som frivillig medarbejder på Ballerup Museum holde dig orienteret om praktiske forhold, møder, ture mm.
Informationer, invitationer og mødeindkaldelser vil også blive sendt ud på mail. Eftersom, der kan ske fejl i leveringen af mails, er det vigtigt, at du selv holder dig orienteret enten via opslagstavlen her eller opslagstavlen på Lindbjerggård.

Aktuelt!
Museet er midlertidigt lukket pga. af restriktioner som følge af corona. Frivilligt arbejde på museet er indstillet. Luk dig kun ind på museet efter aftale med Mette.

Museum med begrænsninger
Vores arbejde foregå pt. diverse med begrænsninger og restriktioner. Mød ikke op på museet, hvis du har symptomer på COVID-19. Vask hænder og hold afstand. Frivillige der er i særlig risiko for at udvikle et alvorligt sygdomsforløb med COVID-19 anbefales ikke at genoptage det frivillige arbejde endnu. Vi sender løbende opdateringsmail om situationen og ændringer.

Repræsentant for de frivillige i bestyrelsen
Der sidder en repræsentant for de museumsfrivillige i bestyrelsen for Ballerup Museumsfond. Mogens Klestrup er valgt som frivilligrepræsentant i bestyrelsesperioden 2018-22.

Om at være frivillig medarbejder på museet
Som frivillig medarbejder er man underlagt de retningslinjer, der gælder for frivilligt arbejde i Ballerup Kommune. Se museets vejledning her:

Museumskort, navnebadges og arbejdstøj
Du kan få udleveret et medarbejderkort, der kan give gratis adgang til andre museer (der er dog ingen garanti, da det helt er op til det enkelte museum). Kortet er et permanent plastikkort, der tilbageleveres, hvis man stopper som frivillig. Ved forespørgsel er der også mulighed for at låne et ICOM-kort, der giver gratis adgang til danske og udenlandske museer. Lånetid max 3 dage. Der er mulighed for at få udleveret arbejdstøj forskelligt efter hvilken arbejdsgruppe, man er i. Museumskort, tøj og navnebadges udleveres ved henvendelse på kontoret.

Rabat i museumsbutikken
Som frivillig medarbejder får du 20 % i rabat på varer i butikken i indgangen og købmandsbutikken. Fremvis dit museumskort ved køb.

Møder
Der holdes medarbejdermøder for både frivillige- og lønnede medarbejdere fire gange om året. Derudover holdes der møder i de enkelte arbejdsgrupper efter aftale.  

Arrangementer
Igennem året arrangeres små ture og sociale arrangementer – nogle er i de enkelte arbejdsgrupper og andre for alle frivillige. En gang om året arrangeres en tur for alle frivillige, ligesom julefrokosten er for alle. De sociale arrangementer arrangeres i tur- og festudvalg, der nedsættes på medarbejdermøderne.

Se møder og arrangementer i kalenderen.

Online netværk
I samarbejde med Egedal Arkiver og Museum inviterer vi til online netværk for frivillige på de to museer/arkiver, hvor I kan finde inspiration, dele jeres viden og høre foredrag/oplæg på tværs af museerne. Egedal Arkiver og Museum er tovholder på det program, der er i april-maj. Vi håber, at der med tiden vil opstå selvstændige netværk af frivillige på tværs af museerne – også gerne med frivillige fra andre museer.

Få link til møderum og yderligere info hos Mette Jensen: mej@balk.dk
Se kalenderen herunder for temaer for online møderne i april og maj:

MånedUgeDag
april 2021
mandag tirsdag onsdag torsdag fredag lørdag søndag
29. marts 2021 30. marts 2021 31. marts 2021 1. april 2021 2. april 2021 3. april 2021 4. april 2021
5. april 2021 6. april 2021 7. april 2021 8. april 2021 9. april 2021 10. april 2021 11. april 2021
12. april 2021

Hvordan gør vi historien levende?

13. april 2021 14. april 2021 15. april 2021 16. april 2021 17. april 2021 18. april 2021
19. april 2021 20. april 2021 21. april 2021 22. april 2021 23. april 2021 24. april 2021 25. april 2021
26. april 2021

Bevaring af museets tekstilsamling

27. april 2021 28. april 2021 29. april 2021 30. april 2021 1. maj 2021 2. maj 2021