Lort skidt eller skat?

Lyserøde køer på en mark med lyserød baggrund.

Om foråret spreder landmanden gødning på marken. Gødningen får afgrøderne til at gro, og det giver os mad på bordet. Men gødning forårsager også forurening, og skaber på den måde problemer for klima og natur. Gødning har historisk været en værdifuld ressource, som bonden værnede om. Er LORT skidt eller skat? På en tur gennem Pederstrup kan du blive klogere på lort og gødning – før og nu. Udstillingen er en udendørs bannerudstilling, der er hængt op i hele landsbyen. Med mobilen i hånden kan børn og voksne dyste i spørgsmål om lort og gødning i appen Woop. Start ved Lindbjerggårds port.  Turen er på ca. 1,5 km.

Se bannerudstillingen ved at følge posterne på kortet.

Woop sådan gør du:
Hent appen til din telefon i Apples App Store eller Googles Play butik, det er nemt og gratis. Du behøver ikke logge ind.
Tryk på “spil som gæst”.
Tryk “jagt”
Find jagten “Lort – skidt eller skat?” og tryk start.
Gå til startpunktet ved at følge kortet i appen.

Udstillingen er lavet i samarbejde med Museum Moss – Museum for Forsyning og Bæredygtighed og Grantoftegaard.