Fastelavn er mit navn…

Dato/klokkeslæt
Dato(er) - 19/02/2023
11:00 - 15:00

Klæd dig ud som prinsesse, klovn, mælkekarton eller noget helt andet og tag til god gammeldags fastelavnsfest i Pederstrup, når museet sammen med Konditorgården inviterer til tøndeslagning, kreativt fastelavnsværksted, kattejagt og meget mere.

Tag hensyn til beboerne i landsbyen. Kom til fods eller på cykel. Parkér på Ryttergårdens parkeringsplads eller udenfor landsbyen fx på virksomhedens FaustDyrbyes parkeringsplads på Baltorpbakken.

Det sker

Tøndeslagning kl. 11.00

Præmier til kattekonge og kattedronning samt bedste udklædning kl. 13.00 ved Konditorgården.

Mød gårdmandskonen og hendes søn Albert, der synger og laver fastelavnsløjer rundt omkring, når du mindst venter det kl. 12-14.

Fastelavnsværksted i “Ved porten” på Pederstrupgård – pynt dit eget fastelavnsris med masker, katte og andet pynt, som du selv klipper og klistrer kl. 11.00-15.00

I udstillingerne kan du også gå på jagt efter fastelavnskatte, besøge købmandsbutikken, se udstillinger, gå på udendørs jagt efter fastelavnens historie.

Konditorgården sælger fastelavnsboller, varm kakao, grillpølser mm. (kl. 10.30-17.00) Se mere her