Her kan du som frivillig medarbejder på Ballerup Museum holde dig orienteret om praktiske forhold, møder, ture mm.
Informationer, invitationer og mødeindkaldelser vil også blive sendt ud på mail, du kan også holde dig orienteret her. Meld dig til nyhedsbrevet, så du kan følge med i aktiviteter og udstillinger. 

Repræsentant for de frivillige i bestyrelsen
Der sidder en repræsentant for de museumsfrivillige i bestyrelsen for Ballerup Museumsfond. Mogens Klestrup er valgt som frivilligrepræsentant.

Kontakt og koordinering
Kontaktpersoner for de frivillige arbejdsgrupper.
Ragna Lykke Wehding: Vagterne (museumsværter), smedene, familieaktiviteter samt rundvisninger med hensyn til det, der drejer sig om bookning af rundvisningerne/og rundviserne. Mette Jensen: Registrering, erindringsformidling, havehold samt rundvisninger i forhold til det faglige.
Mette Knudsen: Museumsbutikkerne.

Kontakt Ragna Lykke Wehding: rag@balk.dk og tlf. 44779014.

Kontakt Mette Jensen: mej@balk.dk og tlf. 44773090.

Kontakt Mette Knudsen: mknu@mail.dk og tlf. 29215754.

Håndbog for Frivillige, museumskort, navnebadges og arbejdstøj
Du kan få udleveret et medarbejderkort, der kan give gratis adgang til andre museer (der er dog ingen garanti, da det helt er op til det enkelte museum). Kortet er et permanent plastikkort, der tilbageleveres, hvis man stopper som frivillig. Ved forespørgsel er der også mulighed for at låne et ICOM-kort, der giver gratis adgang til danske og udenlandske museer. Lånetid max 3 dage. Der er mulighed for at få udleveret arbejdstøj forskelligt efter hvilken arbejdsgruppe, man er i. Museumskort, tøj og navnebadges udleveres ved henvendelse på kontoret. Vi har lavet en håndbog for frivillige, der fortæller om det at være frivillig på Ballerup Museum og indeholder nyttige informationer. Håndbogen for frivillige kan fås på kontoret i en trykt udgave, når du er startet som frivillig på museet.

Du kan se Håndbogen for frivillige på Ballerup Museum som en pdf her:

Rabat i museumsbutikken
Som frivillig medarbejder får du 20 % i rabat på varer i butikken i indgangen og købmandsbutikken. Fremvis dit museumskort ved køb.

Møder
Der holdes medarbejdermøder for både frivillige- og lønnede medarbejdere fire gange om året. Derudover holdes der møder i de enkelte arbejdsgrupper efter aftale.

Sæt X’er i kalenderen
Næste medarbejdermøderne er mandag den 29. april kl. 10-12 i Ved porten. Dagsorden følger en uge inden møderne. Send gerne input til dagsorden ca. 14 dage inden møderne mej@balk.dk.

Se referat af medarbejdermøde den 29. februar her:

Læs referat af havemøde tirsdag den 19. marts her:

Arrangementer
Igennem året arrangeres små ture og sociale arrangementer – nogle er i de enkelte arbejdsgrupper og andre for alle frivillige. En gang om året arrangeres en tur for alle frivillige, ligesom julefrokosten er for alle.

Week of sep 26th

mandag tirsdag onsdag torsdag fredag lørdag søndag
25. september 2023
26. september 2023(1 event)

Møde i havegruppen


26. september 2023

Dagsorden

  • Runde fra haverne og de grønne områder - hvordan fungerer arbejdet i de mindre grupper?
  • Hvor mange frivillige er, der på holdet efter John og Birger er holdt op. Rekruttering af nye til foråret.
  • Nye projekter næste år – farvehave, fliser under borde-bænke i dufthaven o.a.
  • Næste møde aftales.
  • Tur i haverne med udgangspunkt i bede og planter.
27. september 2023(1 event)

Rundvisning på Lindbjerggård


27. september 2023

Rundvisning for frivillige i den nye udstilling på Lindbjerggård.

28. september 2023
29. september 2023
30. september 2023
1. oktober 2023