Her kan du som frivillig medarbejder på Ballerup Museum holde dig orienteret om praktiske forhold, møder, ture mm.
Informationer, invitationer og mødeindkaldelser vil også blive sendt ud på mail, du kan også holde dig orienteret her. Meld dig til nyhedsbrevet, så du kan følge med i aktiviteter og udstillinger. 

Repræsentant for de frivillige i bestyrelsen
Der sidder en repræsentant for de museumsfrivillige i bestyrelsen for Ballerup Museumsfond. Mogens Klestrup er valgt som frivilligrepræsentant.

Kontakt og koordinering
Kontaktpersoner for de frivillige arbejdsgrupper.
Ragna Lykke Wehding: Vagterne (museumsværter), smedene, familieaktiviteter samt rundvisninger med hensyn til det, der drejer sig om bookning af rundvisningerne/og rundviserne. Mette Jensen: Registrering, erindringsformidling, havehold samt rundvisninger i forhold til det faglige.
Mette Knudsen: Museumsbutikkerne.

Kontakt Ragna Lykke Wehding: rag@balk.dk og tlf. 44779014.

Kontakt Mette Jensen: mej@balk.dk og tlf. 44773090.

Kontakt Mette Knudsen: mknu@mail.dk og tlf. 29215754.

Håndbog for Frivillige, museumskort, navnebadges og arbejdstøj
Du kan få udleveret et medarbejderkort, der kan give gratis adgang til andre museer (der er dog ingen garanti, da det helt er op til det enkelte museum). Kortet er et permanent plastikkort, der tilbageleveres, hvis man stopper som frivillig. Ved forespørgsel er der også mulighed for at låne et ICOM-kort, der giver gratis adgang til danske og udenlandske museer. Lånetid max 3 dage. Der er mulighed for at få udleveret arbejdstøj forskelligt efter hvilken arbejdsgruppe, man er i. Museumskort, tøj og navnebadges udleveres ved henvendelse på kontoret. Vi har lavet en håndbog for frivillige, der fortæller om det at være frivillig på Ballerup Museum og indeholder nyttige informationer. Håndbogen for frivillige kan fås på kontoret i en trykt udgave, når du er startet som frivillig på museet.

Du kan se Håndbogen for frivillige på Ballerup Museum som en pdf her:

Rabat i museumsbutikken
Som frivillig medarbejder får du 20 % i rabat på varer i butikken i indgangen og købmandsbutikken. Fremvis dit museumskort ved køb.

Møder
Der holdes medarbejdermøder for både frivillige- og lønnede medarbejdere fire gange om året. Derudover holdes der møder i de enkelte arbejdsgrupper efter aftale.

Sæt X’er i kalenderen
Medarbejdermøder i sidste halvdel af 2024 er mandag den 16. september og mandag den 18. november. Begge dage kl. 10-12. Dagsorden følger en uge inden møderne. Send gerne input til dagsorden ca. 14 dage inden møderne mej@balk.dk.

Næste medarbejdermøde er mandag den 29. april kl. 10-12 i Ved porten. Se dagsorden her:

Se referat af medarbejdermøde den 29. februar her:

Læs referat af havemøde tirsdag den 19. marts her:

Arrangementer
Igennem året arrangeres små ture og sociale arrangementer – nogle er i de enkelte arbejdsgrupper og andre for alle frivillige. En gang om året arrangeres en tur for alle frivillige, ligesom julefrokosten er for alle.

Tag med på årets sommertur mandag den 3. juni. Se invitation her:

Events in april 2021

mandag tirsdag onsdag torsdag fredag lørdag søndag
29. marts 2021
30. marts 2021
31. marts 2021
1. april 2021
2. april 2021
3. april 2021
4. april 2021
5. april 2021
6. april 2021
7. april 2021
8. april 2021
9. april 2021
10. april 2021
11. april 2021
12. april 2021(1 event)

Hvordan gør vi historien levende?


12. april 2021

13. april 2021
14. april 2021
15. april 2021
16. april 2021
17. april 2021
18. april 2021
19. april 2021
20. april 2021
21. april 2021
22. april 2021
23. april 2021
24. april 2021
25. april 2021
26. april 2021(1 event)

Bevaring af museets tekstilsamling


26. april 2021

27. april 2021
28. april 2021(1 event)

Netværksmøde for registreringsfrivillige - online


28. april 2021

Frivillige der arbejder med registrering samlingen mødes til start af netværksgruppe. Link til møderum er sendt på mail. Hvis du mangler link, så skriv til mej@balk.dk

29. april 2021
30. april 2021
1. maj 2021
2. maj 2021